Hvad kan man bruge irriterende spørgsmål til?
Jeg fik en facebook-besked den anden dag.
Den handlede om min blog Verdenskvinde.dk og lød nogenlunde sådan her:
“Fint site. Det er sgu da også langt ude, at der kun findes verdensmand i ordbogen. Jeg er er ikke sikker på, at jeg forstår kernen i dit site, men jeg går ud fra at det er noget der kommer along the way også for dig måske, men uanset hvad, så er det godt, at du tilføjer ordet verdenskvinde.”
Jeg blev først lidt irriteret på ham.
Så blev jeg irriteret på mig selv.
Til sidst måtte jeg se i øjnene, at han nok har ret.
Det er noget, der kommer along the way.
Ja, jeg vil fortælle 100 historier om kvinder, som forsøger at skabe sig et bedre arbejdsliv som iværksættere.
Men der mangler noget.
Hver gang jeg lige har overbevist mig selv om, at det er nu, jeg skal ringe til en redaktør og sælge en historie, går jeg i stå.
Jeg er bange for, at jeg ikke kan få forklaret dem, hvor vigtigt det er, at de her historier kommer ud i verden, så de kan inspirere andre kvinder.
Jeg tænker hele tiden, at jeg har brug for at blive endnu skarpere på mit produkt, men hvornår er man skarp nok på sit produkt og koncept?
Og bliver man nogensinde det?
Jeg har talt med indehaveren af iværksætter-rådgivningen Connectio. Hun er specialist i at omsætte bløde værdier og menneskelige potentialer til konkret resultatorienteret handling.
I morgen kan du læse hendes svar på de to spørgsmål og mange flere her på Verdenskvinde.dk.